2013/10/13

Lyssna kan alla med förstå är det svåra.

Jag vill inte lägga mina problem, tankar och min ångest på någon annan. Det jag känner vill jag inte att någon ska känna. Det är inte kul. Men jag behöver ha någon som jag kan prata med, jag behöver veta att det finns någon som jag kan prata med när som helst. Detta utan att jag ska uppfattas som dryg, på eller allmänt jobbig. Jag vill inte uppfattas som en person som inte kan gå vidare, som eltar och som bara nöter samma sak om och om igen. Men för mig är det inte samma sak om och om, för mig är det saker som hela tiden utvecklas, förändras eller jag får ny info om. För andra kan jag förstå om det upplevs som samma historia om och om igen, men för mig är det inte det.

Jag vet inte hur jag ska göra. För jag vill inte tvinga mig på någon men jag behöver fortfarande ha någon att vända mig till när det blir jobbigt. Jaja visst kan man prata med såna som får betalt för att lyssna på folks problem, men vad hjälper det mig när jag nu sitter här 23 på kvällen och skulle behöva prata med någon. De finns bara tillgängliga på vissa tider och det funkar inte för mig...

Många kan säga att de förstår och vet precis vad man ska göra, men det funkar inte riktigt så... Man kan prata om det, men när man väl sitter där så funkar det inte som man riktigt vill...


"Behöver tala ut, behöver spy galla
Ingen berörs, Ingen förstår
Många lyssnar, inte alla
Lyssna kan alla men förstå är det svåra."

Inga kommentarer: