2013/10/09

Saknar...

Det finns vissa saker som jag saknar när det kommer till att vara i ett förhållande. Några av de sakerna är att ha någon vid sin sida när man sover, att någon välkomnar en hem, saknar att ha någon att äta middag tsm med - börjar bli tråkigt att äta själv framför tv:en. Det finns så många saker som jag skulle kunna rabbla upp men dessa tre är de som poppat upp i huvet mest den senaste tiden.

Dessa är saker som kommer av automatik när man väl är i ett förhållande, men nu när jag inte är i något så kom jag att tänka på att de är dessa saker som jag verkligen saknar. Dessa vardags sakerna är de som betyder mest på ett sätt och ändå är det de sakerna som man tar för givet lättast. Men det är även dessa sakerna som jag saknar som mest idag. Konstigt tycker jag på ett sett, men ändå inte. Det blir ju en del av vardagen så...

Sen börjar jag tänka och filosofera och inser på något vis att varför jag saknar dessa saker är på något vis för jag saknar att ha någon att berätta om min dag för. Lika så att ha någon som frågar hur man dag varit. Det är så litet men gör så mycket, är intressant hur någon så "liten" schest kan man tycka, kan påverka och göra så mycket för en person...

Inga kommentarer: